Waktu

Wednesday, March 3, 2010

LEBIH BAIK BERPENDIRIAN BEBAS

Assalamulaikum..... Selamat sejahtera....

Sudah hampir 3 bulan berlalu tahu 2010 , Sejak itu aku tidak menulis berkaitan senario Politik tanah air, setelah aku berfikir dan berfikir serta terus berfikir maka akupun mengambil keputusan tidak lagi menyokong mana mana parti Politik, terutamanya UMNO…… Leni aku berpendirian bebas…….

Adalah sesuatu yang membazir dan menyakitkan otak bila aku berfikir tentang gelagat peminmpin dan ahli parti politik yang lebih banyak bercakap daripada bertindak. Gelagat mereka kadang kadang saperti orang hilang akal dan tidak ambil faham kadang kadang percakapan itu telah menyakiti orang lain……

Apa yang penting sekarangni lebih baiklah aku memikirkan tentang “BERIMAN KEPADA HARI AKHIRAT “…… melaksanakan semaksimum mungkin semua surahan ALLAH dan mengikuti SUNNAH NABI serta meninggalkan segala larangannya…… Itulah sahaja yang menjamin kita hidup kekal abadi di alam akhirat……

Kepada pemimipin dan ahli politik….. aku sentiasa berdoa agar mereka berhenti bercakap bohong, berdusta, khianat mengkhianati….. berhenti mengaibkan orang…..meninggalkan amalan RASUAH….. berhenti mengkedarah wang rakyat…..kembalilah kepangkal jalan dan bertaubatlah sebelum terlambat........

Kepada Pemerintah…..RAJA…. MENTERI……dan golongan pemerintah memperlihatkan diri sebagai pemerintah yang jujur, ikhlas, beramanah….. menjunjung tinggi perintah ALLAH dan SUNNAH Rasullah……. Ingatlah sebaik baik manusia, walaupun kamu dari golongan elit atau rakyat biasa…… manusia yang beriman serta bertakwa sahajalah yang disanjung tinggi disisi ALLAH…… ketahuilah NERAKA diwujudkan ALLAH bagi menempatkan manusia dari kalangan yang MENDERHAKAI suruhannya dan tidak berasa gentar bila melakukan yang mungkar…… Sesungguhnya janji ALLAH “SURGANYA” bagi menempatkan bagi manusia yang beriman yang sentiasa melaksanakan suruhan meninggalkan segala laranganya……Wassallam.....

No comments: