Waktu

Thursday, November 19, 2009

DAHLE BODOH BANGANGLE PULAK

Assalamulaikum/Selamat Sejahtera 1 Malaysia…..

Aku sabenarnya tidaklah berminat sangat nak tulis artikal ini, tetapi bila hari hari aku dok tengok dan dengaq depani bergadoh tak habih habih, so aku rasa menyampahle pulak….. PM 1 Malaysia kata konsep 1 Malaysia….. Rakyat didahulukan, pencapaian diutama….. Sebagai seorang Rakyat aku berasa sangsile pulak betoi ke hang sebagai PM cakapni….. Awat hampa hari hari dok gadoh, pasai apani, berebut apani, berebut duitke….. yang syoknya pulak TV dan media pengampu 1 Malaysia tukang tayang depa dok gadoh…… Bodoh betoile depani….. Kepimpinan hampani boleh pakaike….. hampa canang seantero dunia bagitahu RAKYAT HENDAKLAH BERSATU DAN KEKALKANLAH PERPADUAN, tapi hampa yang bijaksanani pasai apa dok gadoh hari hari….. BOLEHKAH RAKYAT PERCAYA HAMPANI JADI KETUA……

Cuba hampa tengok pasai apa depani menangis…… Burok betoi…

Kadang kadang aku hairanle…… Bila Ulama’ bagi ceramah agama hampa tangkap dan dakwa dia ke Mahkamah,….. kata dia pengikut mazhab Wahabi….. Itulah bila duit dah banyak tak mau pegi buat UMRAH….. Jadi taktaulah macamana orang lslam lain beribadah disana……. Ini lagi satu bangang segala yang bangang…… adake orang nak buat kebajikan setulus hatinya nak derma Tuan Guru NIK AZIZ pergi Haji depa kata ada unsur rasuah…..Bodoh betoile mana ada orang nak mengerjakan haji dengan duit haram… ..tapi kalau buat rumah berjuta juta yang melebihi dari pendapatan dan tidak logik akal tak tahule pulak……. Itulah kalau kitatu bodoh dan bangang jangan bagitahu kat Rakyat……. Wallahualam……. Wassalallam......

No comments: