Waktu

Thursday, November 5, 2009

KESIAN PENJAWAT AWAM

Assalamulaikum / Selamat Sejahtera 1 Malaysia

Pada suatu malam terdengarlah aku dalam berita “ BERNAMA TV “ PM 1 Malaysia membidas Penjawat Awam terutamanya kepada Presiden Ceupec…...kerana meminta Bonos 2009 sebanyak 2 bulan gaji….. .

Bila aku teliti kesianle pulak aku kepada Presidenya kerana PM 1 Malaysia melebelkanya ‘ Sengaja mencari populariti’ …… lebih menyedihkan lagi PM 1 Malaysia juga sifatkan Penjawat Awam – tidak bermoral kerana meminta bonos sedangkan ramai orang sedang kehilangan kerja disebabkan kegawatan ekonomi….. Aku tak mahulah mengulas apa yang dimaksudkan “ TIDAK BERMORAL “ dari sudut mana…….sensitif…….

Walau apapun, sebagai bekas Penjawat Awam, aku harap Periden Ceupec dan Penjawat Awam janganlah berkecil hati…… tak dapat bonos takpalah…. Apa nak buat kita kerja dengan kerajaan….. apa kata kerajaanlah…. Lainlah kalau kita sebagai Peneroka Felda….. tak mintakpun dapat bonos…… Apa yang penting kerja mestilah dteruskan….. Masa telah berubah dan Penjawat Awam kenale faham….PM Islam Hadhari sudah berlalu…… Leni PM 1 Malaysia…… Rakyat didahulukan….. So Penjawat Awam mungkin dikemudiankan……. Wassalam……

1 comment:

orren said...
This comment has been removed by the author.