Waktu

Saturday, April 18, 2009

DUN PENANTI - Anwar Ibrahim VS Najib Razak

Assalamulaikum……. Apa khabar Datok Sri Anwar Ibrahim, Apa khabar Datok Sri Najib ?. Semua rakyat “ satu Malaysia “ terutama yang beragama Islam mendoakan anda berdua dikurniakan akal fikiran dan tubuh badan yang sihat untuk berkhidmat sebaik mungkin demi kesejahteraan semua rakyat Malaysia.

Bagaimanakah keadaan anda berdua selepas pilihan raya ke 12 dan 5 pilihan raya kecil yang lalu?.....Adakah anda boleh menerima kehendak rakyat melalui amalan demokrasi?. Aku berharap anda bersikap perfesional menerima hakikat yang menang tetap menang yang kakah tetap kalah, tetapi yang menang tidak semestinya semua menang dan yang kalah tak semestinya semua kalah.…… Itulah adat pertandingan, yang menang jangan tersenyum lebar dan yang kalah jangan menangis tersedu sedu, sesungguhnya menang dan kalah ada sesuatu yang tersirat di dalamnya…….

Dalam temph 60 hari satu lagi pilihan raya kecil akan menanti kita di kawasan DUN PENANTI Pulau Pinang akibat perletakan Jawatan YB. Mohd Fairuz dari PKR . Apa yang aku nampak dalam pilihan raya ini adalah pertembongan kreativiti 2 kepimpinan Politik yang tidak asing lagi iatu Datok Sri Najib dari BN dan Datok Sri Anwar Ibrahim dari PKR. Pertembongan ini akan memperlihatkan kepada kita “ Satu Malaysia “ siapa yang lebih popular dan diterima oleh Rakyat sama ada dari parti BN yang didokongi gabongan 14 parti atau dari Parti KEADILAN yang mana satu parti ahlinya semua kaum di Malaysia..

Sejak akhir akhir ini di Astro AWANI dalam ruangan AGENDA AWANI dan Bernama TV dalam ruangan HELLO MALAYSIA serta TV 1 dalam Ruangan DI LUAR LINGKUNGAN banyak mengketengahkan Penganalisis penganalisis Politik yang membicara dan memperkatakan senerio Politik tanah air. Mereka kebanyakannya pro kepada BN dan sedikit sahaja yang memberi ruang kepada PKR, bagitu juga pengacaranya. Aku tidaklah mahu mengulas panjang apa mereka perkatakan,tetapi dari persipsi aku analisis analisis mereka kurang tepat dan tidak mengambarkan apa yang sabenarnya persipsi rakyat terhadap senerio Politik Malaysia.. Itulah natijahnya manusia manusia yang ada segulong ijazah akan diktiraf oleh media walaupun penghujahannya tidak menepati suasana yang sabenarnya…..

Terdapat berita di bloger, Media letronik menyatakan BN mungkin tidak meletakkan calunnya di DUN PENANTI dengan alasan membazirkan masa, tenaga dan Wang rakyat…….Relivenkah alasan ini atau ada sesuatu yang tersembunyi yang tak boleh digambarkan. Apa kata Rakyat terhadap PM dan barisan kabinetnya yang memperselogankan “ KONSEP SATU MALAYSIA” . Mungkinkah Rakyat akan memperkatakan “ BN sudah hilang taring akibat pukulan sidrom POBIA dari kekalahan BN di 4 plihan Raya kecil sebelum ini. Adalah sangat tidak wajar Datok Sri Najib mengaku kalah sebelum bertanding dengan alasan yang tidak boleh diterima sebahagian pimpinan UMNO dan BN. Sanggupkah dia memberi satu IMPAK BESAR kepada Datok Sri Anwar Ibrahim yang sudah tersenarai dalam 100 pemimpin dunia yang popular. Walaupun kekalahan BN sudah pasti, tetapi kalah tanpa bertanding lebih mendalam sindromnya bagaikan tusukan sembilu menikam jauh kesudut hati…….Alangkah bisanya…… Wassallam……

No comments: