Waktu

Sunday, November 23, 2008

MENTERI DLM NEGERI BERI AMARAN KEPADA BLOGERS

Assalamukaikum………..Pada kali ini aku ingin mdenyampai sedikit pendapat berkaitan amaran Menteri Dalam Negeri yang MEMBERI AMARAN KEPADA PENULIS BLOGER supaya tidak menulis isu-isu sinsitif dan artikal yang berbau perkauman yang boleh menggugat ketenteraman Awam, mereka ini boleh dikenakan tindakan undang-undang dan ditahan di bawah ISA……Amaran ini disiarkan di dalam berita Bernama TV pada hari rabu lepas.
Dalam perkara ini saya ucapkan terima kasih kepada Menteri berkenaan yang merasakan bloger-bloger ini adalah satu kumpulan yang penanya sangat tajam dan pantas kalau dibandingkan dengan mata pedang dan peluru senjatapi…..Apakah yang sangat ditakuti oleh Pak Menterini sampai bagi amaran bagitu rupa…..Bagi saya kebanyakan bloger mereka mempaparkan KESAH BENAR DAN TERKINI berkaitan satu-satu isu kerana media arus perdana banyak memputar belit dan mengelirukan rakyat hinggakan mereka tidak berapa percaya apa yang diktakan media ini……Jadi lenani kebanayakan rakyat Malaysia terutama golongan muda dan sederhana lebih meminati melayari Internet daripada membaca Akhbar harian,mendengan Radio maupun menonton TV……..So merekapun membacalah apa yang dikatakan oleh blog dan laman Web yang kadang-kadang mereka rasakan lebih telus dan ada kebenarannya…….Soalnya sekarang mereka nak percaya atau tidak terpulangle kepada Individu………Janganle kita sempitkan pemikiran kita hinggakan luahan rasapun dan pendapat rakyat yang diwujudkan atas konsep demokrasi nak disekat dengan undang-undang hinggalkan sampai ketahap nak gunakan ISA…….
Walau apapun Pak Meneteri kenale faham ada berapa ratus ribu bloger kat Malaysia ini,….Jadi kalau Pak Menteri nak ambil tindakan kena bagitahu POLIS supaya mereka bersikap adil dan beramanah semasa menegakkan KELUHURAN UNDANG- UNDANG……Ambil tindakan tidak memilih bulu…..Jangan bloger parti pembangkangje yang diambil tindakan, tapi kalau bloger yang kaki ampu dan bodek kerajaan buat taktauje……Pehak Polis pulak kena berani buat kerja……kalau tak berani dan berat sebelah maknanya kamu gagal menjalankan amanah rakyat yang membayar gaji kamu…….Kalau tak berani lagi yang yang dah tuatu elokle pencen dan yang masih muda kena kuatkan semangat, kalau tak boleh jugak…..So kena letak jawatanle….. membazirkan duit rakyatje.......
Apa yang aku cakapni kerana akupun bekas anggota Polis, masa aku kerja dulu jadi Penolong Pegawai penyiasat Jenayah, kerja 24 jam sehari, mana ada kelepasan,kerja macam nak mapos mana ada orang nak peduli, kalau silap sikit ambil tindakan tatatertib,kalau yang kaki ampu dan bodek pula dapat kerja tempat senang dan dapat khidmat cemerlang pulak……Aku hampir dah nak pencen baru dapat khidmat cemerlang, itupun pasal mereka ternampakkot Polisni dah tua dah nak pencen……So bagilahjelah bagi penyedap hati………Selepas pencen siapa lagi peduli…….So apabila aku ada bolg maka aku tulisle apa yang aku rasa relevan dalam pemikiran aku……tapi aku rasa apa yang aku perkatakan sesuatu yang benar…….bagitu juga dengan penulis blog yang lain………..So yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah…..ALLAH juga yang naha mengetahui…….

No comments: