Waktu

Wednesday, February 11, 2009

DEPA TAKUT NAKPI MAHKAMAH

Pada 10hb February 2009 kedua 2 bekas adun PKR kena hadir ke Mahkamah Ipoh kerana menghadapi perbicaraan kes Rasuah, tapi depani tak hadir, Cuma sijil sakit sahaja sebagai pengganti diri......Semua orang heran pasai apa depani selalu sakit, dulu bila depa hilang, depa kata sakit, tapi aku nampak dia berdiri dekat najib dengan muka tersengehje tak sakitpun……Aku ingatkan depani jangan nak tipu ALLAH, kalau tak sakit jangan kata sakit, nanti ALLAH bagi depa betoi betoi sakit baru depa tau…….

Aku heran jugak, pasai apa depa takut sangat nak pi Mahkamah, depani buat salah betoike, tapi kalau tak salah pasai apa depa takut……Yang aku tau Majestrik atau Hakim dan Pegawai Pendakwa BPR dilantik dari kalangan manusia jugak, tapi tak taule aku pulak kalau hakim dan BPR dilantik dari kalangan Malaikat. Aku masa keje dan pencenni pasai bicara ke Mahkamah macam pi kedai kopije. Bagi akule kalau aku tak buat salah, aku lawan sampai mampospun aku tak peduli, tapi kalau aku buat betoi bila nak angkat sumpah di Mahkamah ketak jugak,oi…. Pasai masa angkat sumpahtu, kita mengaku kita berkata betoi, tak boleh bohong, sedangkan kita tahu kita buat betoi bendatu…….Dosa besak, dahle buat betoi, pembohongle pulak, lepastu pasai kita pandai putak dan tidak cukup frima facie,, hakim bebaskan kita, Itu lagi besak dosa oi sampai mampospun tak habis………

Las sekali aku nak cakap, aku tau sangat pasai Rasuahni........Kalau aku tak ingatkan halai haram masa aku keja dulu aku lama dah kaya……tapi ALLAH beri taufik dan hidayah takle terlibat dengan benda haramtu…..Depa katale, klau kita yang beragama Islamni ada niat ambil duit rasuahtu lepastu bagi makan anak bini pulak macam makan daging BABI, tapi ada orang kata pulak lepas kita berak, kita makan balik…..nak temuntah aku……tapi apapun semua yang terlibat dengan rasuah “ hukumnya haram “ Cuma kalau yang dah sedak bertaubatle dengan ALLAH, kemudian ada saki baki lagi serahkanle ke Baitulmal depa taule nak buat macamana……

No comments: